In Persuit Of Silence

Neem de tijd om stil te staan bij stilte
zondag 29 oktober, 14:00 uur
Cinema Oostereiland, Hoorn
Genre:
Documentaire
Prijs:
€ 9,- (€7,- met CJP)

Steden worden groter, snelwegen breder, technologische ontwikkelingen reiken verder. Door alle ‘vooruitgang’ worden we steeds meer omringd door geluid. De vraag rijst zelfs of pure stilte eigenlijk nog wel bestaat. En waarom gaan we ernaar op zoek, of waarom ontlopen we het juist? IN PURSUIT OF SILENCE verkent in een trip rond de wereld de geheime aard van stilte – via de afgelegen Amerikaanse wildernis tot aan Japanse zen-kloosters. Maar ook juist via drukke steden waarin rust ontbreekt. Het levert verrassend genoeg een muzikale ervaring op voor de kijker. Een meditatieve documentaire over hoe we ons verhouden tot stilte. En daaruit voortvloeiend, wat is de impact van geluid en lawaai op ons leven?

Vooraf aan de film is er een inleiding en na afloop van de film is er een filmgesprek.

Dit filmprogramma is een initiatief van twee Rozenkruizers van de School van het Rozenkruis in Hoorn.

Lees meer en bestel kaartjes op http://www.cinemaoostereiland.nl/film/in-pursuit-of-silence-documentaire/

Cinema Oostereiland
Krententuin 25