Cursus Gnosis Volksuniversiteit Zwolle

Bijgewerkt op: 6 jun.

Gnosis, het hart van de filosofie

Start: maandag 23 september 2024

Aanvang: maandag 23 september 2024 van 19:00 tot 21:00 uur en verder om de week, zie rooster  website Volksuniversiteit

Locatie: Cibap, Nijverheidstraat 11, Zwolle

Het is de mens eigen zich te verwonderen over zichzelf en over de wereld. Het vinden van antwoorden op de vragen naar wezen, afkomst en bestemming van de mens is beslist niet voorbehouden aan filosofen en theologen want elk van ons is begiftigd met intuïtief weten. Dit intuïtieve weten noemen we Kennis van het hart of Gnosis. Vanaf de oudheid tot op de huidige dag zijn er mensen geweest die werden geïnspireerd door Gnosis en ervan getuigden. Deze getuigenissen versterken, verdiepen en bevestigen in ons een spirituele visie aangaande onszelf, de medemens en het wereldgebeuren. Dit cursusjaar zullen we in een chronologische reeks ingaan op het gnostieke aspect in het werk van een aantal grote denkers.

De cursus is ontwikkeld binnen het Lectorium Rosicrucianum (rozenkruis.nl). Er is geen voorkennis vereist.

Een map met cursus-teksten wordt apart met de docent afgerekend (€20).

De eerste avond is een vrijblijvende kennismakingsbijeenkomst.

Docenten: Johan van der Cammen en Gerard Olsthoorn.

Inschrijving via de website van de Volksuniversiteit

Stichting Rozenkruis is een platform voor gnostiek hermetisch denken, een online en offline platform voor het schone, het goede en het ware, dat zich in en door mensen kan ontplooien. De Stichting organiseert jaarlijkse enkele symposia en lezingen.

Bakenessergracht 11

2011 JS Haarlem

T  +31 23 518 61 87

E  Stuur een e-mail

PRAKTISCH

Terms & Conditions

Vriend worden

Je bent aangemeld voor de nieuwsbrief!